سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجویان برق دانشگاه خمینی شهر

تست مقاومت عایقی:

این تست به منظور بررسی مقاومت قسمت های عایق از جمله مقره ها از نظر عایقی در حد استاندار انجام می شود . از آنجا که این تجهیزات باید ولتاژهای بالا را در مدت زمان های طولانی تحمل کنند پس تحمل این ولتاژ ها باید برای آنها از مسائل حل شده باشد .

دستگاهی که برای بررسی این خاصیت از آن استفاده می شود مگر (  (meiggerبه طوری که این دستگاه به قسمت تحت تست ولتاژ بالایی اعمال می کند و با توجه به جریان عبوری از آن مقاومت سیستم را پیدا می کند.

  

  

 

این دستگاه دارای 2 سیم است که مشکی COME   به پایین مقره ی تحت آزمایش و سیم دیگر به بالای ان وصل می شود و بعد از تست باتری دستگاه آن را در رنج 5000 ولت قرار می دهیم و آزمایش را انجام می دهیم که باید نتایج زیر بدست آید .

 

 

BAD INSULATION                

GOOD INSULATION            

R = under than 1000 G Ohm         

R = over than 5000 G Ohm           

 

نکته اینکه مقاومت در یک سیستم با عایق بندی خوب باید کم کم بالا برود و ثابت شود .

 

  

   :تست KC

این تست هم که در راستای بررسی مقاومت عایقی انجام می شود باید از استاندارد ها پیروی کند و به این صورت انجام می شود که بعد از وصل میگر به صورت قبل نسبتRدر 60ثانیه و R   در 15 ثانیه اندازه گرفته می شود که به علت دقت بالا مورد نیاز بهتر است که از میگر اتوماتیک استفاده شود تا به صورت اتوماتیک این میزان اندازه گیری شود به طوری که زمان های 60 و 15 ثانیه به دستگاه داده می شود و دستگاه به طور خودکار مقاومت ها را در آن زمان ها محاسبه می کند و همچنین KC    را محاسبه می کند میزان مطلوب آن به صورت زیر است:

 

  1.5<   KC < 2.5

 


ارسال شده در توسط میلاد طاهری-آرش کاویانی