سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجویان برق دانشگاه خمینی شهر

 

 

گرمایش دی الکتریکی یک روش گرم کردن یک ماده غیر رسانا ، یعنی یک دی الکتریکی ، با ولتاژ ها ی فرکانس بالا است ماده بین صفحات فلزی ای قرار می گیرد که به آن ها یک منبع فرکانس بالا وصل شده است سپس دی الکتریکی و صفحات تشکیل یک خازن می دهند و یک میدان الکترواستاتیکی در دی الکتریکی برقرار می شود . چون از فرکانس های خیلی بالا، تا200MHz استفاده می شود جابجایی الکترون ها در دی الکتریک سریع می شود این باعث گرمای قابل توجهی در ماده می شود .

گرمایش دی الکتریکی دو امتیاز اصلی نسبت به سایر انواع گرمایش دارد :

گرمای سریع فراهم می کند

گرما به طور یکنواخت در ماده تولید می شود به عبارت دیگر داخل ماده همزمان مانند سطح آن گرم می شود به علاوه گرمایش دی الکتریکی می تواند به سادگی کنترل شود و قابل پیش بینی باشد ، با دانستن خواص دی الکتریکی موادی که باید گرم شوند ، زمان های دقیق گرم شدن می توانند به سادگی محاسبه شوند.

گرمایش دی الکتریکی کاربردهای خیلی متنوعی دارد ، از تولید بارانی های پلاستیکی تا پخت بیسکویت . گرمایش دی الکتریکی به خصوص در صنایع چوب کاری، غذایی و پلاستیکی به کار می رود .

یک کار برد نوعی تولید نوعی تخته چند لا است .

 در گذشته ، لایه های چوب و چسب تحت فشار با بخار گرم می شدند تا اینکه چسب ذوب شده و چوب محکم به هم می چسبیدند. زمان های زیادی لازم بود تا گرما در چوب نفوذ کند ، چسب یکنواخت ذوب نمی شد و به طور نایکدست خشک می شد . با دی الکتریگرمایش دی الکتریکی ، به دلیل تقاوت خواص دی الکتریکی چسب قبل از گرم شدن چوب آب می شود . چسب به طور یکنواخت گرم شده و به طو یکنواخت خشک می شود. با استفاده از فرایند دی الکتریکی یک پرس تنها می تواند طی حدودا 30 دقیقه 100 ورقه سه لا یه ذخامت 1 سانتیمتر از تخته چند لا تهیه کند.

ترجمه : میلاد طاهری


ارسال شده در توسط میلاد طاهری-آرش کاویانی